HTML

Angyalkutya és Malac Úr

Egyszer volt hol nem volt Angyalkutya és Malac Úr nem is túl távoli múltban egymásra találtak...de ez egy másik történet... Elindultak kéktúrázni és az élményeket és a tapasztalatokat szeretnék megosztani másokkal is. Nomeg jó lesz majd az öregek otthonában nézegetni a régi írásokat és képeket! :)

Térkép

Esmét esik a Bükkben

2014.07.30. 21:16 :: Malac Úr

Hétfő. Régi barátom, Tibu mondása jut mindig eszembe, mikor lecsurog arcomon az eső csepp és az ösvényen csörgedező újdonsült patak mossa a bakancsom. Szóval, „az időjárás a katona jó barátja". Erre a nyárra különösen igaz, mivel rengeteg esett az eddigi túráink alkalmával. Most sem volt ez másként, mikor Noszvaji szállásunkon az autóba ültünk már javában szemetelt az eső.

A szeretett Szarvaskőről indultunk egy kiadós mászással a falu fölé magasodó sziklaorom, és várrom meghódítására. Fentről csodás panoráma tárult elénk, körben a hegyek, lent pedig a megbúvó falu és a kanyargó országút. Készítettünk néhány képet, felelevenítettük az előző túránkat, majd tovább indultunk. Rövid kaptató után megszelídült az út és kellemesen a hegy gerincén tekerget tovább A gerincút végén  gyors kitérőt tett a turistaút a Gilitka kápolnához. A kápolna nem rég lett felújítva. A környezetében két eső beállót is rendbe tettek és frissen füvet is telepítettek, mellyel kellemes táborozó helyet sikerült kialakítani.

A kápolnától rövid emelkedővel visszatértünk egy nyeregre, mely ismét kellemes sátorhely lehet, ha szükséges. Innen rövid sétával elértük a Bélapátfalvára bevezető aszfalt utat, ahol dacolva az időjárással nem vettem újra elő az eső állómat, hanem a bükkfák lombjai alatt osonva haladtam a cél felé. Nem úgy Zümi, aki a szép sárga kabátjában büszkén lépkedett a legnagyobb zivatarban távol a lomboktól. Ragaszkodunk, hogy tartsuk a kék útvonalat, melyet most egy kiadós fürdéssel jutalmazott a természet, az időközben elálló eső után a növényeken hátra maradt víz rendesen lemosta a lábunkat és a nadrágunkat.

A Telekessy erdészháznál jól megviccelt minket a bélyegező. Alaposan körbejártuk a házat, de sehol nem találtuk, mint kiderült leszegett fejjel haladtunk felfelé ezért nem vettük észre a fa törzsében helyet foglaló fémládát, és benne a bélyegezőt.

Bélapátfalva felett megnéztük a Ciszterci apátságot kívülről, majd a nap melegén szárítkozva belépdeltünk a faluba. Itt ismét megviccelt a bélyegzés, ez a nap már csak ilyen, le és feljárkálva keresgéltük a nem létező kocsmát. Végül a vasúti megállóként szolgáló pad és oszlop párosnál megtaláltuk, amit kerestünk.

Hála a sűrű buszközlekedésnek gyorsan visszajutottunk az autóhoz Szarvaskőre, ahonnan visszahajtattunk Noszvajra a szállásunkra, Bariékhoz. Kellemes kirándulás volt szép kilátásokkal és frissítő esővel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.