HTML

Angyalkutya és Malac Úr

Egyszer volt hol nem volt Angyalkutya és Malac Úr nem is túl távoli múltban egymásra találtak...de ez egy másik történet... Elindultak kéktúrázni és az élményeket és a tapasztalatokat szeretnék megosztani másokkal is. Nomeg jó lesz majd az öregek otthonában nézegetni a régi írásokat és képeket! :)

Térkép

Bákony, az a gyönyörű Bákony

2015.04.17. 18:55 :: Malac Úr

Volt egy aprócska lyuk a Bakonyi szakasz teljesítésében egészen a múlt hét végéig. Tés mellől, a sokat látott Csősz pusztáról kellett legyalogolnunk a bájos Bakonykútiba. Ha visszaemlékszem Bakonykúti tömegközlekedésébe a legutóbbi látogatásunk alkalmával is- mikor is volt? Már 3 éve! - beletört a bicskánk. Most se lett volna ez másképp, ha nem hívogatott volna a Burok völgy minket oly izgalmasan. Ezért úgy döntöttünk, hogy az első nap végig tekergünk a vadregényes völgyön, hogy aztán másnap a kéken visszaballagjunk a faluba.

Dél körül lehetett, mikor a bakancsaink fűzőit szorosabbra húztuk, a hátizsákjaink hevedereit megfeszítettük és útra keltünk. Rövid bevezető szakasz után hamar elértük a völgyet, melyet ameddig a szem ellát medvehagyma borított, még különlegesebbé téve az amúgy is impozáns látványt. A völgyben keresztbe kasul kidőlt fák, némelyek szerintem több mint 100 éve színesítik a tájat mohás törzsükkel. A turistaút ennek megfelelően jobbra balra kanyargott végig, hol egy fán kellet átmászni, hol egy szikladarabot kellett kikerülni.

Nehéz hátizsákjaink súlyától meggyötörve a sokadik kikerülés, átbújás, mászás után egyre jobban vártuk a kék + utat, mely kivezetett minket a völgyből. A Tési fennsík platója és a széles erdei út szelídsége meggyorsította lépteinket és immár a megszokott ütembe haladhattunk. Ekkor még nem gondoltuk, hogy visszasírjuk a piros ösvényt... Kellemes poroszkálással értük el a kék barlang jelet, mely segítségével lerövidíthettük a kék nyomvonalát, amin másnap egyébként is végig kellett haladnunk. Megnéztük az Albarégia-barlang  bejáratait, majd belekeveredtünk egy olyan erdőirtásba, melynek maradékán képtelenség volt keresztül jutni. Majom, és én is magunkon viseljük eltökélt próbálkozásunk nyomait a különféle szúrós növények karmolásai nyomán.

Kifáradva, de boldogan érkeztünk meg a barlangkutató házhoz, ahol aznap este nem volt senki csak a ház gondnoka. Kérésünkre ellátott minket az esti és a másnapi túléléshez szükséges vízzel. Gyors sátorállítást követően kipróbáltuk az új gázfűzőt és az edényt, melyek nagyon jól vizsgáztak. Vacsora után, ahogy az lenni szokott hernyó társammal berogytunk a sátorba és nagyon hamar elaludtunk.

Másnap gyors reggeli, végre megettük a csoki muszt ami lényegében csoki puding, de nagyon finom. A reggelünket tovább színesítette a közben beszállingózó archív kiránduló csoport reggeli tornája. Sátorbontás, csomagolás és indulandusz. A kiadós pihenés hatására nagyon jó ütemben haladtunk gyorsan elérve a Hamuházat, majd a plató peremét. A kék ezen része számos látni valót tartogatott az erdő szépségén túl. Először egy erdei szentélyt érintettünk, majd a kisgyóni bányászatnak emléket állító emlékművet nézhettük meg. Legnagyobb sajnálatunkra Kisgyónban a térkép szerint ritkán nyitva levő büfé nem volt nyitva. A Gyöngyvirág turistaház előtti padon kellemesen elnyúlva élveztük a meleget és a tavaszi napsütést, mely némiképp ellensúlyozni tudta a büfé hiányát.

A délelőtti kiadós ereszkedés ellenébe egy remek emelkedő sor következett innen egészen Isztimér vonaláig. Ahol aztán mintha elvágták volna, úgy változott meg az eddigi gyönyörű erdei környezet risz-rosz szántóföld melletti szúnyog és légy keltetővé. Kár érte, sajnos a Bakony legnagyobb fájdalma ez, nagyon felszabdalta és eltüntette az egykori rengetegeket nagy részét az emberi tevékenység és a mezőgazdasági törekvések. A közvetlen környezetet ellensúlyozta a gyönyörű panoráma és a szokatlan perspektíva a jól ismert Vértesre, Velencei-, és Budai-hegységre.

Az egyik szántó szélére felállított vadles menedékében megfőztük ebédünket. A rövid pihenőt követően összeszedtük magunkat és neki gyűrköztünk az utolsó kilométereknek. Bakonykúti előtt az út kitekerget a tegnapi Burok-völgy peremérve. Nagyon izgalmas látvány volt a völgy ebből a nézőpontból is. A látvány feledtetni tudta a mögöttünk lévő hosszú kilométereket.

Bakonykúti, ismét, hurrá megérkeztünk. Bélyegzés. Mi vagyunk a Bakony turistája! Szeretünk Bakony!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.