HTML

Angyalkutya és Malac Úr

Egyszer volt hol nem volt Angyalkutya és Malac Úr nem is túl távoli múltban egymásra találtak...de ez egy másik történet... Elindultak kéktúrázni és az élményeket és a tapasztalatokat szeretnék megosztani másokkal is. Nomeg jó lesz majd az öregek otthonában nézegetni a régi írásokat és képeket! :)

Térkép

Cser-hát

2014.11.09. 21:08 :: Malac Úr

Hihetetlen, de egy egész hosszú szakasz meg van a Cserhát nehezen megközelíthető tájaiból. Miután Felsőpetény koszos, büdös kocsmájából hamar kifordultunk felvettük a kamáslikat és neki is eredtünk egy kellemesnek ígérkező 13 kilométeres kirándulásnak. A terv az volt, hogy mire besötétedik, addigra beérjünk Romhányba. Alsópetény felé nem sok dolog történt, a terep sem volt vészes. Láttunk két fiatalt, akik egy régi MZ-vel küzdöttek, hogy be tudjanak menni vele a faluba, de nem igazán sikerült nekik egészen addig, amíg egy harmadik is megjelent a szomszédos majorból. Ez a harmadik már ügyesebb volt, úgyhogy felpattantak és el is poroztak a motorral. Alsópetény előtt egy nagyon szép gazdaságot láttunk, melyben a legérdekesebb a fekete rackajuhok voltak, amik nagy csapatban nézegettek minket.

Alsópetény megérne egy hosszú hétvégét. Vannak nagyon jó minőségű falusi szálláshelyek, remek étterem, és szuper turista utak. A faluban a szokásos kocsmai bélyegzés, majd egy igen komoly emelkedő következett. Rövidesen a falu felett magasodó Romhányi-hegy oldalából tekintettünk vissza a völgyre és a szépen sorakozó házakra, na meg a templomtól külön álló harangtoronyra. A hegy teteje közelében egy emeletes, nagyon szép vadászház áll, amolyan meseház féleség. Nem messze onnan egy elágazás majd elkezdtük az ereszkedést Romhány felé. Éppen időben mert, a borult idő és a kora esti szürkület a a sötétség közeledését jelezte. A cserhátra jellemző agyagos csúzos lejtők után megérkeztünk Romhányba. A Lilla presszóban elvégeztük a kötelező bélyegzést, majd tovább ballagtunk szálláshelyünk felé. A Fáradt Vándor panzió kellemes meglepetés volt. A szoba elfogadható minőségű, a kaja finom és az ár parádés volt. A szállásért, vacsoráért és a reggeliért 11000 forintot fizettünk. Az új, csodaszép túrabotjaim nagyon jól vizsgáltak, hasznosak voltak felfelé és lefelé egyaránt, bár rá kellett érezni a használatukra.

Másnap reggel 8-kor az étterem nyitásakor már az asztalunknál üldögéltünk. Miután elfogyasztottuk a kiadós tojásos reggelit, útnak is indultunk mivel 14:30-ra Becskére kellett érnünk. Átballagtunk a szomszédos Kétbodonyba, ahol a kocsmában feltöltöttük víztartályainkat, és ittunk egy-egy presszót. A bélyegzés után ismét egy elég kemény emelkedő következett, mely felvezetett a Cser-hát nevű hegyre. Nagyon szép napos időnk volt, bágyadtan hullottak a ligetes úton a falevelek. A platón egy térképészeti pont jelezte, hogy megérkeztünk a csúcsra, ahol érdekes módon akácfa ültetvény vett körül minket. Innen a táj megváltozott igazi rissz-rossz erdő következett. Változatosságot az időközben megjelenő szántók hoztak, melyen friss üde zöld növények cseperedtek. Aszód-Balassagyarmat vasút vonalat metszve, átkeltünk a Galga patakon, amit aztán egészen Becske határáig követtünk. Mivel időben indultunk, és jó ütemben haladtunk jóval a buszunk érkezése előtt megérkeztünk. Sajnos a gyér forgalomnak köszönhetően nem sikerült a stoppolás, így hosszas ücsörgés következett. Becske sajnos a környék problémáit nagyon jól összefoglalja, se kocsma, se rendes bolt, csak két magánkézben lévő kis abc, melyek persze vasárnap délután nincsenek nyitva.

Nagyon kellemes kirándulás volt, a viszonylag rövid táv ellenére hosszú szakasz vált bejárát itt a mesés Cserhátban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.