HTML

Angyalkutya és Malac Úr

Egyszer volt hol nem volt Angyalkutya és Malac Úr nem is túl távoli múltban egymásra találtak...de ez egy másik történet... Elindultak kéktúrázni és az élményeket és a tapasztalatokat szeretnék megosztani másokkal is. Nomeg jó lesz majd az öregek otthonában nézegetni a régi írásokat és képeket! :)

Térkép

Jaj de csepp...

2015.06.01. 19:20 :: Malac Úr

Nem is tudom, hol kezdjem annyi minden történt velünk. Nagyon szép az aggteleki táj, érintetlen a természet, az emberek pedig nagyon barátságosak.

Putnok jó messze van, így csak 11 óra után kezdtünk neki a gyaloglásnak. Felcaptattunk a Szörnyű-völgyön majd átkelve a hegygerincen megnéztük a Kis- és Nagy Mohos tavakat. Fokozottan védett természeti kincsek ezek a tavak, meglehetősen sajátos hangulattal a hegyek között. Első megállónkat Keleméren ejtettük meg Tompa Mihály szobra tövében. Érdekes felvonulásban volt részünk miközben szendvicsebédünket majszoltuk. A falu cigány lakossága fel-le korzózott az utcán az ünneplőben. Volt ott minden, amit az ember el tud képzelni meg az is amit nem.

Pihenő után átballagtunk Gömörszőlősre. Itt érintett meg bennünket először a szelíd dombokon hullámzó mező látványa. A két kilométert egy pompás strandolással végeztük a falu határában lévő kútnál. A falu nagyon szép, bár inkább hasonlít egy skanzenre, mint élő falura. A régi parasztházak szépen fel vannak újítva, régi mesterségeket művelnek, és néhány galéria és múzeum is színesíti az összképet.

A falut elhagyva következett az első igazi erőpróba, az eddig szelídnek gondolt dombok egyikére kellett felkapaszkodni a tűző napon. Kivett belőlünk a mászás rendesen, de vigaszt nyújtott, hogy a dombtetőről megpillantottuk Zádorfalvát.

A kocsmában bélyegzés, és egy-egy jutalom sör után történ valami olyan mely a vidéki embereket dicséri. Otto az egyik cigány vendég szóba elegyedett velünk, Gergő a kocsmáros Zsani "udvarlója" elszaladt a keresztanyához a parókia a kulcsa miatt. Szó-szót, sör-sört követett, míg nem beesteledett és nem sok nógatás után Gergőék kertjében vertünk sátrat a parókia helyett.

Reggelt pálinkával és finom reggelivel köszöntöttük. Mire mindent megettünk, mindnet megbeszéltünk és összepakoltunk javában benne jártunk a délelőttben. Sajgó tagokkal indultunk útnak és másztunk fel a falu határában húzódó dombok egyikére, mely megalapozta az egész napos fáradtságot. Hosszú, de változatos menetelés következett, melynek köszönhetően elértük a Szlovák határt, immár másodszor a kéktúrázásunk során. A határtól nem messze már felderengtek Aggtelek első házai. Az idő szűke és a fáradtság miatt úgy döntöttünk, hogy a hétvégét itt fejezzük be. Egyetértettünk abban, hogy inkább visszatérünk és eltöltünk egy egész hétvégét Aggteleken és felfedezzük jobban a tájat és az itt élő embereket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.